Rally in Lessines (22/05/2016) : "De patiŽnt in het middelpunt van zijn behandeling"

>Nieuws & media01/06/2016

Op zondag 22 mei heeft de Brugmann Stichting een bezoek georganiseerd aan het Hospitaal Notre-Dame ŗ la Rose in Lessines, gevolgd door een wandeling in de streek. Het doel van dit initiatief was fondsen in te zamelen voor het project ďDe patiŽnt in het middelpunt van zijn behandelingĒ. De patiŽnten van de site Koningin Astrid (centrum van 104 bedden voor locomotorische, hart- en polypathologische revalidatie) vertonen bijna allemaal een verlies aan autonomie. De chronische pathologieŽn die gepaard gaan met een relatief lange hospitalisatieperiode zijn soms zeer invaliderend en maken de patiŽnt dikwijls afhankelijk van het verzorgend personeel. Hierdoor lijkt de terugkeer naar huis voor henzelf en hun naasten beangstigend omdat ze niet meer de gewoonte hebben om zich zelfstandig te behelpen.

Een leerprogramma werd speciaal ontwikkeld voor deze patiŽnten. Het heeft twee doelstellingen: de zelfstandigheid van de patiŽnt t.o.v. zijn medicatie bevorderen waarbij de veiligheid van de patiŽnt op de eerste plaats komt. De toestemming van de patiŽnt is dus van fundamenteel belang.

Een vijftigtal personen waren aanwezig op 22 mei en dank zij hen hebben we 1.200 EUR verzameld. We hebben nog 1.300 EUR nodig om dit initiatief tot een goed einde te brengen.

Wij rekenen op uw hulp!

Link : http://brugmannfoundation.dono.be/actie/le-patient-au-coeur-de-son-traitement#.V06twDV96M9

Om meer te weten

goo.gl/TDTdQl